Kampanya Oluştururken Dikkat Edilmesi Gereken Noktalar
1) Self Servis World kampanya SMS/e-posta gönderimlerinde gözükecek işyeri isminin belirlenmesi
Self Servis World'deki "Yeni Kampanya Oluşturma" menüsünün "SMS/e-posta İçeriği" adımında işyerinizin ismini iletişim ismi alanına girerek güncelleyebilirsiniz. Güncellediğiniz işyeri iletişim ismi, tabela ünvanınız ile paralel olmalıdır. İletişim ismi güncellenirken dikkat edilmesi gereken diğer noktalar:
- İletişim ismi, önceden şubenize beyan ettiğiniz tabela ünvanı bilginiz ile uyumlu olmalıdır. Tabela ünvanı bilginizin güncellenmesi gerekiyor ise şubeniz ile irtibate geçebilirsiniz.
- İletişim isminde LTD, ŞTİ gibi kısaltmalar yer almamalıdır.
- İletişim isminde Türkçe karakterler kullanılabilir.
- İletişim isminde fazladan boşluk bırakılmamalıdır.
- De/da eklerinin seçimi atlanmamalıdır, seçilen de/da eki otomatik olarak iletişim ismine eklenecektir.
2) Kampanya tipi seçimi
Self Servis World ile 4 farklı tipte kampanya oluşturabilirsiniz. Bunlar Aktif, Eski Müşteri, Potansiyel ve Genel kampanya tipleridir.
- Aktif Kampanya: Aktif kampanya tipini mevcutta sizden alışveriş yapan müşterilerinizin memnuniyetini ve sadakatini artırmak için kullanabilirsiniz.
- Eski Müşteri Kampanyası: Eski müşteri kampanya tipini önceden sizden alışveriş yapan ama bir süredir alışveriş yapmayan müşterilerinizi geri kazanmak için kullanabilirsiniz. Bu kampanya tipinde belirlenen müşteriler sizden alışveriş yapmayı bırakmasına rağmen sizinle aynı faaliyet alanına sahip yakın lokasyondaki işyerlerinden alışveriş yapan müşterilerdir.
- Potansiyel Kampanya: Potansiyel kampanya tipini sizden harcama yapmamış olup aynı faaliyet alanına sahip yakın lokasyondaki işyerlerinden alışveriş yapan müşterilere ulaşmak adına kullanabilirsiniz.
- Genel Kampanya: Yukarıda belirtilen 3 kampanya tipinin bir karışımıdır. Genel bir müşteri kitlesine ulaşmak adına bu kampanya tipini seçebilirsiniz.
3) Kampanya oluşturma
Kampanyanızı 5 aşamada tamamlayabilirsiniz. Aşağıdaki 5 aşama tamamlanmadığı durumda kampanyanız otomatik olarak günsonunda iptal olacaktır.
- Kampanyaya dahil işyerlerinin belirlenmesi
- Kampanya tipi seçimi
- Kampanya kriterlerinin belirlenmesi
- İletişim tercihlerinin belirlenmesi
- Kampanya ödeme aşaması
4) Kampanya tekrarlama
Önceden denediğiniz ve başarılı bulduğunuz kampanyalarınızı "Kampanya İzleme" sayfasında seçip "Kampanya Tekrarla" sekmesine tıklayarak aynı şartlar ile belirlediğiniz tarihler arasında tekrarlayabilirsiniz. Kampanya tekrarla seçeneği ile oluşturulan kampanyalar yepyeni birer kampanya olarak oluşacak olup izleme ve raporlaması ayrıca takip edilebilecektir.
5) Kampanya hatırlatma
Dilerseniz en az 7 gündür devam eden kampanyanızı "Kampanya İzleme" sayfasında seçip "Kampanya Hatırlatma" sekmesine tıklayarak müşterilerinize hatırlatabilirsiniz. Kampanya hatırlatma seçeneği ile kampanya duyurumunuz önceden belirlediğiniz iletişim şekli ile kampanyanızdan henüz yararlanmamış müşterilerinize tekrar duyurulur.
6) Kampanyaların geçerli olduğu işyerlerinin müşterilere duyurulması
Kampanyanızın geçerli olduğu işyerlerinizin isim ve adres bilgileri SMS ve mailing ile sadece iletişim yapılan müşterilerinize duyurulur. Kampanya oluşturduğunuzda size özel olarak worldcard.com.tr altında bir sayfa oluşturulur ve bu sayfada kampanya bilgilerinizin yanı sıra kampanyaya dahil işyeri listesi ve işyerlerinin harita üzerinde lokasyonları gösterilir. Kampanyanız özelinde oluşturulan sayfalar kısa link ile kampanya duyurum SMS ve mailinglerinize otomatik olarak eklenir.